În conformitate cu prevederile art. X din O.U.G. nr. 107/2024 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și al deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, în cazul obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 inclusiv, datorate bugetelor locale, prevederile art. I-XVI, cu excepția art. XI și XII din ordonanța de urgență, se aplică de către unitățile administrativ-teritoriale, opțional, cu condiția ca aplicarea acestor prevederi să fie stabilită prin hotărâre a consiliului local.
Odată cu alegerea opțiunii, consiliul local aprobă procedura de acordare a anulării unor obligații bugetare cu respectarea dispozițiilor art. I-XVI, cu excepția art. XI și XII din ordonanța de urgență.
Ținând cont de prevederile legale menționate mai sus, Consiliul Local Aliman, prin Hotărârea nr. 18 din 18.11.2024, a aprobat Procedura de anulare a accesoriilor aferente obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024, inclusiv a creanțelor de natură fiscală datorate bugetului local al comunei Aliman, județul Constanța.
Obiectivul O.U.G. nr. 107/2024 este determinat de necesitatea îmbunătățirii colectării creanțelor bugetare în contextul economic actual, precum și de stimularea conformării voluntare a contribuabililor la plata obligațiilor fiscale.
Vă informăm pe această cale că opțiunea aleasă prin procedura aprobată de Consiliul Local Aliman este de anulare a accesoriilor (dobânzi, penalități, majorări) aferente obligațiilor bugetare/fiscale principale restante la data de 31.08.2024, datorate bugetului local al comunei Aliman.
Procedura se aplică până la data de 25.11.2024 inclusiv, anularea operând pentru accesoriile aferente obligațiilor fiscale principale aflate în sold la 31.08.2024, achitate până la data de 25.11.2024.